Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Tym samym rano nie należy jeść byle czego, ale właśnie zadbać o to, by jedzenie było pożywne, zdrowe, pełne odżywczych składników i potrafiło zaspokoić głód na długo. Sprawdź, dlaczego jeszcze nie należy wychodzić z domu bez śniadania!

ŚNIADANIE:

  • dostarcza siły i energii na długi czas, a mało tego jest podłożem do wigoru na cały dzień
  • to ‘’paliwo’’, które pobudza ciało i umysł, dostarcza wigoru w fizyczności i usprawnia myślenie
  • jest gwarantem dobrego samopoczucia i koncentracji; wynika to z tego, że gdy jesteśmy najedzeni nasz mózg skupia się na wykonywanych czynnościach, a nie na wysyłaniu bodźców, świadczących o tym, że organizm potrzebuje pożywienia
  • wzmacnia układ immunologiczny, dzięki czemu rzadziej chorujemy i jesteśmy odporni na wszelkie wirusy i bakterie
  • utrzymuje prawidłową temperaturę ciała, dzięki czemu nie odczuwamy zimna
  • pozwala kontrolować później spożywane posiłki, ponieważ zapobiega nagłym napadom głodu, które niestety bardzo często tłumione są czymś słodkim
  • umożliwia lepsze radzenie sobie w sytuacjach stresowych, co wynika z obniżenia poziomu kortyzolu – hormonu odpowiedzialnego za stres
  • usprawnia metabolizm

Nie jedz byle czego! Co zatem zjeść na śniadanie…?

Nie chodzi o to, aby rano jeść cokolwiek, ponieważ wtedy wcale nie zyskamy tego, co wymienione wyżej. Tylko, gdy śniadanie jest zdrowe, czyli zbilansowane i pożywne poprawia jakość dnia i życia. Co zatem powinieneś zjeść na śniadanie? Postaw na:

  1. węglowodany złożone, które mają moc stopniowego uwalniania energii, dzięki czemu na długo po zjedzeniu posiłku będziesz najedzony; znajdują się one np. w płatkach musli, innych bezcukrowych płatkach śniadaniowych, pieczywie razowym
  2. błonnik, białko, wapń; zawarte są w mleku, jogurtach, maślance, kefirze, serach
  3. tłuszcze roślinne, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które odpowiadają za wzmocnienie odporności, utrzymanie w ryzach cholesterolu, a nawet wzmocnienie skóry, włosów i paznokci
  4. witaminy i składniki mineralne znajdujące się w orzechach i nasionach, a także owocach i warzywach

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ