Płatki musli kupione w sklepie nie zawsze są zdrowe. Obok zdrowych składników, zawierają dużo cukru i substancji konserwujących. To dlatego warto samemu skomponować mieszankę musli, co wcale nie jest trudne. Poznaj sprawdzony przepis na domowe płatki śniadaniowe musli!

Zalety własnoręcznie przygotowanych płatków musli

Największym plusem domowych musli jest to, że składają się z tego, co lubisz. Płatki kupione w sklepie nie zawsze będą zawierały składniki, które zaspokoją Twoje kubki smakowe i które możesz spożywać – najczęściej dotyczy to orzechów, na które wiele osób ma uczulenie, ale też innych składników. Natomiast dzięki samodzielnie skomponowanej mieszance musli, dostarczysz organizmowi niezbędnych wartości odżywczych przy czym nie będziesz musiał obawiać się uczulenia i zrobisz to ze smakiem. Mało tego, przygotowując domowe musli, zaoszczędzisz pieniądze i zyskasz większą ilość płatków, niż w sklepie za tę samą cenę. Poniżej znajduje się tylko przykładowy przepis, który śmiało możesz modyfikować według własnych upodobań, potrzeb i gustu smakowego!

Przepis na MUSLI

Poniższe składniki wystarczy wymieszać i wsypać do szczelnego pojemnika. Możesz zastosować wszystkie lub tylko niektóre z nich. Ilość każdego produktu jest zależna od Ciebie, nie ma tutaj wyznaczonych ilości i miar.

  • płatki owsiane
  • płatki jęczmienne
  • płatki ryżowe
  • otręby (pszenne, żytnie)
  • orzechy (włoskie, laskowe, migdały)
  • suszone owoce (winogrona, żurawina, morele, śliwki, banany, daktyle)
  • świeże owoce (banan, truskawka, jabłko, mango, pomarańcza, kiwi – te najlepiej dodawać tuż przed zalaniem płatków mlekiem)
  • pestki (słonecznika, dyni)
  • siemie lniane
  • cynamon

 

Patrycja G.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ