To nie jest wpis, który dedykujemy osobom nadużywającym alkoholu. Miesiąc bez alkoholu to wyzwanie, które proponujemy każdej z Was – pijącej tylko w weekendy lub kilka razy w miesiącu. Efekty są niebywałe. Wystarczy 30 dni abstynencji, by skorzystało na nim Wasze serce, mózg, skóra i… waga.

Miesiąc bez alkoholu – efekty

Waga. Zacznijmy od tego, co nas najbardziej interesuje – a mianowicie utrata wagi. Okazuje się, że podczas miesiąca bez alkoholu możemy stracić nawet 1,5-2kg bez prowadzenia restrykcyjnej diety i forsownych ćwiczeń. Alkohol na długo zatrzymuje wodę w organizmie, przez którą stajemy się “cięższe”, a ponadto spowalnia spalanie tłuszczu. Jeżeli marzysz o płaskim brzuchu np. podczas urlopu, miesiąc przed wyjazdem zrób sobie detoks alkoholowy. Alkohol stymuluje odkładanie się tkanki tłuszczowej w tym miejscu.

Skóra. Picie alkoholu nie pozostaje też bez wpływu na stan naszej skóry. Podczas detoksu cera stanie się lepiej nawilżona i odżywiona. Alkohol oddziałuje również na naszą gospodarkę hormonalną, zakłócając działanie wazopresyny – hormonu odpowiedzialnego za utrzymanie optymalnego poziomu nawodnienia organizmu. Alkohol zmniejsza też wchłanialność witamin A i E, które są niezwykle cenne dla urody.

Serce. Miesiąc bez alkoholu wzmocni Twoje serce. Sprawi też, że poziom cholesterolu spadnie o 5%, chroniąc Cię przed różnymi chorobami i złym samopoczuciem. Ważna informacja dla osób obciążonych ryzykiem zachorowania na cukrzycę: miesiąc bez alkoholu może obniżyć poziom cukru we krwi nawet o 16%!

Mózg. Miesiąc abstynencji poprawi Twoją koncentrację i da prawdziwy zastrzyk energii. Efekty miesiąca bez alkoholu odczujesz pozytywnie przede wszystkim w pracy. Poza tym będziesz lepiej spać – brak % poprawi jakość fazy REM, czyli etapu snu, w którym organizm się regeneruje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ