Lubimy praktyczne przepisy. Nie wymagające zbyt wiele czasu do ich realizacji, umiejętności kulinarnych i takie, do których wykonania nie potrzeba drogich i trudno dostępnych składników. Taki właśnie jest przepis na kakaowe kokosanki. Najlepsze jest to, że są one zdrowe, pożywne, nie zawierają glutenu i można je przygotować bez pieczenia. Poznaj sprawdzony przepis na kakaowe kokosanki. Mamy nadzieję, że i Tobie przypadnie do gustu!

Potrzebne składniki:

  • 1¾ szklanki mąki kokosowej 
  • ½ szklanki cukru trzcinowego
  • 1¾ szklanki mleka kokosowego lub migdałowego (może być też inne mleko roślinne lub zwyczajne mleko bez laktozy)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • ¾ szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego (najlepiej aby olej był nierafinowany i tłoczony na zimno)
  • 4 łyżki prawdziwego kakao (np. DecoMorreno)

Przygotowanie:

Rozpuść olej kokosowy i połącz go z cukrem trzcinowym oraz kakao. Dokładnie wymieszaj składniki, szczególnie chodzi o to, aby cukier się rozpuścił. Pozostałe składniki (mąkę, mleko, sok z cytryny) również wymieszaj, z tym że w oddzielnej misce. Następnie olej z cukrem i kakao połącz z resztą składników. Całość wyrób na jednolitą masę, jeśli jest zbyt sucha, dodaj odrobinę mleka, jednak jego ilość ostrożnie dozuj, aby masa nie była zbyt luźna. Teraz możesz formować kulki, ich wielkość zależy od Twoich upodobań. Kulki powinny łatwo się formować i co najważniejsze nie powinny się rozpadać! Jeśli tak jest, być może masa jest zbyt sucha i należy dolać odrobinę mleka lub możliwe, że zbłądziłaś gdzieś w przepisie 🙁

Uformowane kokosanki najlepiej trzymać w lodówce lub w innym chłodnym miejscu. Wtedy smakują najlepiej 🙂

 

 

Wartości odżywcze i rozkład makro, czyli dlaczego kokosanki są zdrowe

Z jednej porcji wyżej przedstawionego przepisu wyjdzie około 50 kokosanek, zakładając przy tym, że jedna kokosanka będzie ważyć około 18 g. Nie musisz jednak formować ich i sprawdzać na wadze czy aby na pewno każda tyle waży. Zrób kokosanki takiej wielkości, jaka najlepiej Ci odpowiada. Podajemy wagę, aby móc wskazać Ci rozkład makro, jeśli jednak nie przestrzegasz żadnej diety i ta kwestia Cię nie interesuje, pomiń ją 😉

Przykładowe zastosowanie: Jedna porcja kokosanek to około 8 kulek (144 g). Zawiera ona 464 kcal; B = 5,6   W = 28   T = 36. Kokosanki można zjeść w ciągu dnia, gdy przyjdzie ochota na coś słodkiego. Nie zalecamy spożywania dużej ilości kulek w ramach normalnego posiłku, ponieważ ten powinien być pełnowartościowy! Warto pamiętać jednak, że porcja tego deseru jest bogata w dużą ilość tłuszczy. Co prawda są one dobrze przyswajalne przez nasz organizm i bardzo potrzebne, jednak należy uważać, by dzienne spożycie tłuszczy nie było zbyt wysokie i uwzględnić zjedzone kokosanki względem innych posiłków lub przekąsek, zawierających tłuszcz.

Patrycja G.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ