W artykule Brak jedzenia = brak wydajności, czyli dlaczego trzeba jeść w pracy wyjaśniłam, co dzieje się z Twoim organizmem i mózgiem, gdy cały czas pracujesz, nie robiąc sobie przerw na jedzenie. Pamiętaj, że nie chodzi tutaj o to, aby jeść byle co, ale żeby posiłki te były zbilansowane i bogate w składniki odżywcze. Pizza czy hamburger wyłącznie zagłuszy głód i też tylko na chwile, a chodzi o to, aby Twój mózg przez dłuższy czas pracował rzetelnie, do czego potrzebne jest równie ‘rzetelne jedzenie’. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, co możesz zjeść w pracy!

Pojemniki plastikowe na żywność nie takie złe

Zanim poznasz zdrowe przepisy na posiłki, które możesz jeść w pracy, powinieneś zaprzyjaźnić się z pojemnikami na jedzenie. Wiele osób nadal traktuje je jako zbędne i nieprzydatne, bo zajmują dużo miejsca i są nieporęczne. Tymczasem dzięki nim możesz zdrowo jeść nie ważne gdzie jesteś. Nie można zarzucić im także niepraktyczności – jest tak dużo rozmaitych kształtów, że na pewno znajdziesz taki, który będzie dobry dla Ciebie pod kątem pojemności i wielkości.

Śniadanie do pracy

Jeżeli chodzi o kwestię śniadania – w pracy powinieneś jeść drugie, a pierwsze w domu. Rozumiem, że niektórzy wstają naprawdę bardzo wcześnie i jak to tłumaczą ‘’nie są głodni’’. Postaraj się jednak wygospodarować te 15-20 minut na pierwsze śniadanie. To najważniejszy posiłek dnia, a w artykule Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia przeczytasz dlaczego odgrywa tak istotną rolę.

Przejdźmy jednak do sedna, czyli pomysłów na śniadania, które możesz zjeść w pracy

  1. Owsianka. Możesz ją modyfikować na wiele sposobów, dzięki czemu nie znudzi Ci się szybko. To źródło białka, błonnika, węglowodanów, potasu i wielu witamin. Dzięki niej na długo będziesz syty. Poniżej znajdziesz przepis na przykładową owsiankę, którą możesz modyfikować wedle smaku i zachcianek 🙂

4 łyżki płatków owsianych

2-3 łyżki innych otrębów (równie dobrze, możesz pozostać tylko przy płatkach owsianych; ja dodatkowo lubię dodać np. otręby żytnie lub płatki ryżowe)

jogurt naturalny

owoce (mrożone lub naturalne – banan, mango)

1 szklanka mleka

Płatki zalej ciepłym mlekiem, aby namiękły. Dodaj owoce i wymieszaj, a na koniec dodaj jogurt. Gotowe!

  1. Jaglanka. Kasza jaglana to źródło energii, białka, błonnika. Jej przygotowanie jest równie proste i łatwe, jak owsianki. Wystarczy, że ¾ torebki kaszy jaglanej ugotujesz na mleku i dodasz ulubione owoce (dobrze smakuje z żurawiną lub z bananem), a nawet daktyle, migdały, orzechy. Całość możesz polać lub wymieszać z jogurtem naturalnym. Pycha!
  1. Płatki musli. Jeżeli nie masz czasu na przygotowanie w domu owsianki czy jaglanki, aby móc je zabrać do pracy, weź w pojemnik płatki musli i zjedz je z mlekiem. Pamiętaj, że nie każde płatki, na których widnieje napis ‘musli’, są zdrowe i pożywne. Jeżeli nie masz tej pewności, zrób je samodzielnie. Taka porcja płatków to również doskonała dawka energii.
  1. Zdrowe kanapki. Przygotuj je z razowego pełnoziarnistego pieczywa, sera lub wędliny i dużej ilości warzyw.
  1. Sałatka warzywna. Wybierz warzywa, które najbardziej lubisz, zmieszaj je ze sobą i gotowe. Dobrze, gdy taką sałatkę zjesz z razowym pieczywem – w całości posiłek będzie bardziej syty.

Dietetyczne obiady

Mogłoby się zdawać, że z obiadem jest najtrudniej. To również ważny posiłek dnia, który powinien być większy i ciepły. Niestety wiele osób nie ma możliwości odgrzania w pracy takiego posiłku, co nie znaczy, że nie powinno go być w ogóle. Jeżeli gotujesz w domu obiad, przygotuj go nieco więcej i zabierz w pojemniku do pracy. Nie ma znaczenia czy zjesz jedzenie zimne czy ciepłe, ważne, aby o nim nie zapominać i zrobić sobie w pracy obiadową przerwę. Nie jesteś zwolennikiem gotowania? Zawsze możesz udać się do restauracji czy baru, ale pamiętaj, aby tam także zjeść coś zdrowego. Zapchanie się fast foodem wcale nie sprawi, że będzie Ci się lepiej pracowało.

Zdrowe przekąski

  • suszone owoce
  • jogurt naturalny (sam lub z dodatkiem ziaren, płatków, otrębów lub owoców)
  • sałatka owocowa
  • naturalne owoce
  • ugotowana lub surowa marchewka

 

Patrycja G.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ