Dieta kefirowa to wyjątkowy rodzaj diety, który pozwala nie tylko na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale też oczyszczenie organizmu z toksyn. Jak każda dieta, która opiera się właściwie na jednym produkcie, ma też swoje wady i nie jest wskazana dla wszystkich. Podpowiadamy, jak wygląda jadłospis diety kefirowej i jakich efektów możemy się po niej spodziewać!

Odchudzająca i oczyszczająca dieta kefirowa – dla kogo?

Dieta z kefirem to doskonałe połączenie diety odchudzającej z dietą oczyszczającą. Spożywanie przez kilka dni kefiru w nieco większych ilościach pozwoli nam pobudzić metabolizm i wspomóc perystaltykę jelit, co przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej, a także oczyści organizm z toksyn i innych zbędnych produktów przemiany materii. Dieta kefirowa jest przeznaczona dla zdrowych osób, które nie zmagają się z poważnymi schorzeniami ze strony układu pokarmowego. W przypadku problemów z wątrobą, żołądkiem, jelitami czy poziomem cukru w organizmie dietę najlepiej na początku skonsultować z lekarzem.

Dieta kefirowa 10 dniowa – zasady

Dieta kefirowa trwa zazwyczaj od 5-10 dni, podczas których dozwolone jest stosowanie dwóch różnych wersji kuracji.

Pierwsza wersja polega na stopniowym zastępowaniu zwykłych posiłków kefirem. W pierwszym dniu diety wraz z kefirem spożywa się jedynie chude sery twarogowe, zaś przez kilka następnych pije się tylko kefir – w takich ilościach, by skutecznie zaspokoić głód. Czwartego lub piątego dnia do diety włącza się surowe lub gotowane warzywa, zaś w następnych dniach gotowane mięso. W ostatnich 1-2 dniach diety kefir można zastąpić wodą mineralną.

Druga wersja jest nieco łatwiejsza w codziennym stosowaniu, gdyż zakłada po prostu włączenie do menu dań zawierających kefir. Przez 5-10 dni diety kefirowej należy więc przestawić się na lekkostrawne i niskokaloryczne posiłki oparte na kefirze. Może to być np. chłodnik z kefirem czy ziemniaki gotowane polane tym właśnie produktem.

Dieta kefirowa efekty – ile można schudnąć?

Podczas stosowania diety kefirowej można spodziewać się spadku wagi od 2-3 kilogramów, a nawet więcej – wszystko jednak zależy od tego, jaką wersję diety wybierzemy, jaki będzie jej bilans energetyczny i ile ostatecznie będziemy ją stosować. Po zakończonej diecie należy jednak pamiętać o przestrzeganiu zasad zdrowego żywienia i stopniowym dołączaniu do diety tradycyjnych produktów, by uniknąć niechcianego efektu jojo – wygłodzony organizm może zacząć robić zapasy na wypadek kolejnej diety niskokalorycznej. Nagły powrót do starych nawyków żywieniowych może też skutkować problemami jelitowo-żołądkowymi.

Dieta z kefirem – skutki uboczne

Dieta kefirowa to rodzaj diety eliminacyjnej, dlatego jej stosowanie nie powinno trwać dłużej niż proponowane 5-10 dni. Jej dłuższe stosowanie może stać się nie tylko monotonne, ale też doprowadzić organizm do niedoboru wielu cennych witamin i minerałów, a tym samym anemii. W przypadku pojawienia się niepokojących objawów w postaci osłabienia, bólu głowy, problemów ze snem czy skurczu mięśni, należy przerwać dietę lub wprowadzić do menu większą ilość tradycyjnych produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ