Wywiad z Pawłem Gościckim, współwłaścicielem marki Barner Polska

 

Panie Pawle, firma Barner Polska, której jest Pan współwłaścicielem, właśnie wprowadza hiszpańską markę Barner na polski rynek. Skąd pomysł na taki produkt właśnie? 

Pomysł na okulary ochronne narodził się dwutorowo – z potrzeby własnej oraz pacjentów, z którymi jako fizjoterapeuta miałem okazję pracować. Coraz częściej spotykałem się z problemami zdrowotnymi pracowników biurowych takimi jak bóle głowy, szyi czy karku. Tym dolegliwościom najczęściej towarzyszą również problemy ze wzrokiem takie jak suche, zaczerwienione oczy, zamazane widzenie, światłowstręt oraz zmęczenie. Źródłem problemu często okazują się narzędzia oraz miejsce wykonywanej pracy. Kolejną gałęzią było doświadczenie drugiego wspólnika w dystrybucji i handlu oraz zamiłowanie do sportu i zdrowego stylu życia

Myśli Pan, że przyjmie się na rodzimym, nieco wymagającym rynku?

Polska rozwija się biznesowo, w każdej firmie wzrasta poziom digitalizacji i cyfryzacji, dlatego jesteśmy przekonani, że uda nam się wykreować na rodzimym rynku trend nawołujący do profilaktyki oczu. Chcemy uświadamiać o zagrożeniach jakie niesie za sobą światło niebieskie i zachęcić osoby pracujące na co dzień przed komputerem do zabezpieczenia swoich oczu, aby mogły wydajniej i bez dolegliwości ze strony układu nerwowego wykonywać swoje codzienne obowiązki.

Mógłby Pan przybliżyć tematykę związaną ze wspomnianym, niebieskim światłem, by lepiej uświadomić nam konsekwencje spędzania wielu godzin wśród urządzeń cyfrowych? 

Niebieskie światło jest emitowane ze świetlówek ledowych i jarzeniowych oraz wspomnianych urządzeń cyfrowych. Szczególnie niekorzystnie wpływa na nasz wzrok w pomieszczeniach z ograniczonym dostępem promieni słonecznych – magazynach, centrach handlowych, a także sklepowych butikach. Ze szkodliwym, niebieskim składnikiem mamy styczność także we własnym domu. Przykładem mogą być chociażby telewizory LED, przed którymi spędzamy wieczory oglądając filmy. Urządzenia cyfrowe stały się dla nas nieodłącznym elementem życia codziennego, również podczas pracy. Światło, które emitują nie tylko negatywnie wpływa na jakość naszego snu, ale przede wszystkim może być szkodliwe dla naszego organizmu. Należy pamiętać, że popularna funkcja Night Vision jedynie zmniejsza blask, nie usuwając przy tym widma światła niebieskiego. Te z kolei może wpływać na opóźnienie uwalniania się melatoniny, zwiększyć czujność i zresetować wewnętrzny zegar ciała. Zmiana ta powoduje, że zasypiamy znacznie później, niż mieliśmy to w zwyczaju i wstajemy mniej wypoczęci niż kiedyś. Czynniki te mogą prowadzić do trwałej bezsenności, co w konsekwencji powoduje dodatkowe problemy zdrowotne. Niebieski składnik może być również przyczyną problemów, z którymi spotykałem się w pracy – bólu głowy, karku, a także niewyraźnego widzenia.

Okulary marki Barner nie są jedynym dostępnym produktem, który chroni nasze oczy przed szkodliwym, niebieskim światłem. Skąd pomysł na współpracę właśnie z hiszpańskim producentem?

Gdy powstała idea sprowadzenia i dystrybuowania okularów Barner w Polsce nie mieliśmy wątpliwości, że Polacy pokochają ten produkt. Coraz większa rzesza osób jest świadomym konsumentem, który docenia zarówno styl jak i jakość produktu. Tutaj okulary Barner bronią się z nawiązką. Są wykonane z najlepszych, dostępnych na rynku soczewek marki Essilor oraz posiadają unikalny design hiszpańskich projektantów wprost z serca Katalonii. Barcelona jest mekką hiszpańskiego stylu co sprawia, że okulary Barner pasują do wielu stylizacji od elegancji, przez casual po street wear. 

Barner Polska to przede wszystkim profilaktyka zdrowotna. Istnieje zatem możliwość zamówienia okularów z soczewkami korekcyjnymi? Co w takiej sytuacji z receptą?

Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom osób z wadą wzroku. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem dedykowanych okularów korekcyjnych dla osób z krótkowzrocznością lub dalekowzrocznością, a już wkrótce okulary Barner Polska będą dostępne na receptę.

W jaki sposób firma Barner Polska rozpoczęła sprzedaż produktu?

W pierwszej kolejności postanowiliśmy rozpocząć sprzedaż internetową. Okulary Barner są dostępne na naszej stronie, która ruszyła niespełna miesiąc temu. 

Czy są szanse, by w najbliższym czasie pojawiły się w sprzedaży stacjonarnej?

Obecnie prowadzimy rozmowy z sieciami aptek, sklepami z elektroniką oraz typu Concept Store. 

Czy myśli Pan o stacjonarnym sklepie marki?

Na chwilę obecną skupiamy się na współpracy ze sklepami multibrandowymi, ale nie wykluczamy otworzenia stacjonarnego sklepu marki.

Czego życzyć marce na starcie?

Przede wszystkim świadomości wśród konsumentów, jak ważne jest dbanie o oczy w czasach ery cyfryzacji. dalszego rozwoju we współpracy z Barnerbrand.

Tego zatem życzymy. Dziękuję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ