Bez względu na to gdzie i jak pracujesz – jeść musisz. Niestety wiele osób o tym zapomina i potrafi kilka lub nawet więcej godzin obejść się bez jedzenia. Nie tłumacz się tym, że szef nad Tobą stoi; czeka Cię ważne wystąpienie w pracy, na które musisz się przygotować; powinieneś skończyć ważny projekt… takich wyimaginowanych powodów można mnożyć i mnożyć. Twój organizm potrzebuje składników odżywczych zawartych w pożywieniu, a Twoim zadaniem jest ich dostarczenie. Sprawdź, dlaczego warto jeść w pracy i co dzieje się z Twoim organizmem, gdy nie dostarczasz mu jedzenia, a zapewniasz głód!

To się z Tobą dzieje, gdy nie jesz w pracy

Załóżmy, że masz napięty dzień w pracy i musisz uporać się z ogromem zadań. Myślisz sobie, że wyrobisz się w ciągu całego dnia, jeśli tylko poświęcisz się wyznaczonym czynnościom, więc zatracasz się w nich. Nie jesz, nie pijesz, bo przecież pracujesz. Nie zdajesz sobie jednak sprawy, że poświęcenie całego dnia w pracy na wytężanie umysłu lub ciała (w zależności czy pracujesz fizycznie, czy umysłowo), bez żadnych przerw wcale nie służy temu, że wyrobisz się z założonym sobie planem. Nawet jeżeli uda Ci się wypełnić, to co sobie zaplanowałeś, nie oznacza, że jest to zrobione dobrze. Dlaczego?

  • Brak jedzenia i wody sprawia, że organizm przestaje być wydajny.
  • Mózg skupia się na stałym przekazywaniu bodźców, że domaga się jedzenia. Im bardziej je lekceważysz, tym praca mózgu jest bardziej wytężona.
  • Twoja zdolność koncentracji i skupienia na pracy maleje.
  • Stajesz się rozdrażniony. Na siłę i bez skutków starasz się zmobilizować do pracy, ale im bardziej wytężasz mózg, tym bardziej nie możesz się skupić, bo podświadomie myślisz o jedzeniu.
  • Mało tego, brak jedzenia może wywołać bóle żołądka, a na dłuższą metę zaburzenia trawienia.
  • Dodatkowo, gdy tylko skończysz pracować organizm będzie domagał się nadrobienia zaległości, a Ty poczujesz niczym niepohamowany napad głodu, który stłumisz fast foodem, bo będziesz już tak zmęczony, że na pewno nie starczy Ci sił na samodzielnie gotowanie.

Właśnie z tych powodów należy robić przerwy na jedzenie i pamiętać o regularnym piciu wody, która dodaje energii i oddala zmęczenie. Z kolei spożywanie posiłków sprawi, że mózg wraz z Tobą skupi się na pracy, a nie na domaganiu się o pokarm. Twój umysł będzie sprawniejszy, kreatywniejszy, a Ty pełen siły do pracy. Pamiętaj, że nie tylko ważne jest, aby jeść, ale co to jest za jedzenie. Musi być zbilansowane, żeby dostarczyło Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W artykule  Co jeść w pracy? Pomysły na zdrowe i praktyczne posiłki znajdziesz pomysły na szybkie dania.

 

Patrycja G.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ