Napar z liści zielonej herbaty łączy w sobie wszystko, co najlepsze dla organizmu, zdrowia i urody. Zawdzięcza to niezwykle starannemu procesowi pozyskiwania. Polega on na jak najmniejszym przetwarzaniu naturalnej herbaty, co profesjonalnie określane jest mianem minimalnej oksydacji. Sprawdź, co zyskujesz dzięki (nawet) jednej filiżance zielonej herbaty dziennie!

O zielonej herbacie

Zielona herbata często określana jest również herbatą liściastą, ponieważ pozyskuje się ją tylko i wyłącznie z liści Camelli sinensis, czyli herbaty chińskiej. Jej ukryte znaczenie mówi, że roślina uprawiana jest na obszarze Chin, choć w rzeczywistości jest to również znaczna część Azji, a szczególnie Japonia. Ze względu na miejsce pochodzenia zielonej herbaty dzieli się ją na różnorodne rodzaje i typy. Każdy z nich różni się względem siebie barwą, zapachem, kształtem liści oraz walorami smakowymi. Jej właściwości są jednak niemalże identyczne.

Zielona herbata i kawa – pobudzenie idzie w parze

Mogłoby się zdawać, że herbata wykazuje tylko właściwości rozgrzewające oraz zaspokajające potrzeby smakowe. Okazuje się jednak, że zielona herbata stanowi jednocześnie doskonały zbiór kofeiny i jest on nawet dwukrotnie wyższy niż w ziarnach kawy. Niestety zależność ta ma miejsce tylko i wyłącznie na początku, podczas gdy ziarna kawy i liście herbaty występują w stanie naturalnym, czyli nieprzetworzonym. W wyniku licznych procesów, to w kawie znajduje się o około 1,5 raza więcej tego pobudzającego stymulatora. Mimo to, filiżanka naturalnej zielonej herbaty równie dobrze dodaje energii i stawia na nogi, co prawda w mniejszym stopniu niż kawa, ale z pewnością jest to odczuwalne.

Działanie antystresowe

Zielona herbata obok kofeiny zawiera również teobrominę – składnik kakaowca, wykorzystywany w produkcji czekolady oraz teaninę – składnik uspokajający. Dzięki temu drugiemu sprawisz, że Twój organizm ureguluje zachodzące w nim procesy i mechanizmy, a Ty zaczniesz spokojnie oddychać. Działanie takie dodatkowo eliminuje objawy stresu, napięcie i życie w tzw gorączce i zabieganiu. Napar z zielonej herbaty to zatem doskonały sposób, aby się odstresować, wyciszyć, zrelaksować. Nie musisz regularnie, przez dłuższy czas i jeszcze w dużych ilościach pić zielonej herbaty. Już jedna filiżanka sprawi, że będziesz w stanie trzymać swoje nerwy na wodzy oraz poczujesz wewnętrzny spokój!

Kompan w odchudzaniu

Regularne spożywanie naparu z liści zielonej herbaty pomaga zachować zgrabną sylwetkę. Oczywiście ku temu niezbędny jest zdrowy tryb życia, czyli aktywność fizyczna i zbilansowana dieta. Samo picie zielonej herbaty nic nie zdziała, podczas gdy ‘obok’ będziesz jadł/a chociażby fast foody, popijając je colą.

Pozytywny wpływ na odchudzanie polega na dostarczeniu do organizmu cennych składników, które usprawniają wewnętrzne procesy, mechanizmy, a szczególnie metabolizm. Następuje to przez zwiększenie produkcji soków trawiennych, co wpływa na szybsze usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Istotne jest również, że zielona herbata zapobiega rozwojowi bakterii w układzie pokarmowym, dzięki czemu zwiększa się spalanie tkanki tłuszczowej (nawet o 17%, ale uwaga – w stosunku porównania z placebo) oraz zmniejsza prawdopodobieństwo problemów związanych z otyłością. Dzieje się tak, ponieważ zielona herbata zwiększa tolerancję na cukier, który nie odkłada się w postaci tłuszczyku, ale szybciej ulega redukcji.

Kod młodości

Regularne picie zielonej herbaty sprzyja zachowaniu gładkiej i zdrowej cery. Pomaga również wyeliminować dolegliwości trądzikowe oraz opóźnić proces starzenia się skóry. Twarz wygląda świeżo i jest odporna na pojawianie się niedoskonałości. Każda z tych zalet uwarunkowana jest bogatym składem herbaty, a mianowicie witaminami (A, B, B2, C, E), solami mineralnymi i innymi składnikami odżywczymi.

Sposób na zieloną herbatę

Napój z liści zielonej herbaty przynosi wiele różnorodnych korzyści, jakie kompleksowo usprawniają pracę całego organizmu. Regularne spożywanie naparu pozwoli Ci zachować zgrabną sylwetkę, gładką i młodą cerę, zdrowy organizm, a także pomoże się uspokoić w codziennym natłoku i zgiełku. Co prawda, smak zielonej herbaty jest dość specyficzny i nie przypada on do gustu każdemu. Następstwem tego jest określenie tejże herbaty, jako niedobrej.

Wystarczy, że dobrze ją zaparzysz, a walory smakowe na pewno przypadną Ci do gustu. Pamiętaj, żeby wziąć nie za dużo liści, aby herbata nie była gorzka. Dla wygody picia możesz wykorzystać zaparzacz, który zapobiegnie pływającym liściom. Jeżeli go nie posiadasz, tuż po wlaniu wody do filiżanki, wyjmij liście, ponieważ herbata stanie się gorzka. Lepiej nie słodzić zielonej herbaty, gdyż traci ona swoje zdrowe właściwości. Do smaku możesz np. dodać odrobinę soku z cytryny, który nada lekkiej kwaskowości naparowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ