W pielęgnacji cery najczęściej uwzględnia się jej specyfikację, typ, problematykę. Większość o tym zapomina, ale aktywność fizyczna również obok tych trzech wytycznych stanowi podstawowy czynnik, jaki koniecznie należy wziąć pod uwagę. Zobacz dlaczego jest to ważne i zadbaj o skórę twarzy profesjonalnie!

Sportowy wycisk zanieczyszcza skórę

Nie ma znaczenia rodzaj aktywności fizycznej. Możesz biegać, trenować na siłowni czy też brać udział w zajęciach fitness. Podczas takich czy innych wysiłków człowiek wydziela zwiększoną ilość potu, co jest oczywiście naturalną przypadłością organizmu. Niestety jednak nie jest to dobre dla cery. Nadmierna potliwość może sprawić, że pojawią się na niej zaskórniki, niedoskonałości i różne szeroko pojęte zanieczyszczenia. Problem ten szczególnie doskwiera osobom cierpiącym na trądzik, który za sprawą ćwiczeń może się nasilić, oraz tak zwanym “wrażliwcom”, u których podrażnienia skóry zazwyczaj stają się intensywniejsze. Na szczęście można temu zapobiec!

  1. Ćwicz bez make-up’u. Rozumiem, że kompleks niedoskonałości stale za nami kroczy. W związku z nim, będąc w miejscach publicznych, za wszelką cenę starasz się wyglądać dobrze, tak by nikt nie dostrzegł mankamentów Twojej cery. Większą krzywdę zrobisz sobie maskując niedoskonałości tuż przed treningiem, niż pozbywając się makijażu. Nikt nie mówi o zmywaniu rzęs, ale warto z powierzchni skóry zmyć fluid czy podkład, który, wchodząc w reakcję z potem, potęguje obecność zanieczyszczeń. I jeszcze jedna ważna kwestia – odwróć strony i spójrz obiektywnie. Która kobieta zaprezentuje się ciekawiej, lepiej, naturalniej? Pozbawiona makijażu i pozytywnie zmęczona wysiłkiem z lekko roztrzepaną fryzurą, czy może w ta połowie make-up’u, bo jedna część została rozmazana poprzez wycieranie potu? To pytanie retoryczne. Oczywiście odpowiedź numer jeden bierze górę.
  1. Używaj płynu micelarnego. Najważniejszą zaletą tego produktu jest brak alkoholu w jego składzie. Tuż przed treningiem przetrzyj skórę twarzy płynem, pozbywając się makijażu. Czynność tę powtórz po ćwiczeniach, eliminując pot, kurz i inne zanieczyszczenia. Dzięki braku alkoholu kosmetyk nie wysuszy skóry twarzy, ale nawilży ją i estetycznie odświeży.
  1. Unikaj nadmiernego dotykania twarzy. Podczas treningu naturalnym odruchem jest przetarcie czoła czy ust, co jest spowodowane swędzeniem wywołanym obecnością potu. Nie rób tego brudnymi rękami ani ręcznikiem, którego używasz ćwicząc na macie lub maszynach. Skorzystaj z jednorazowych ręczników papierowych, które znajdziesz w każdej siłowni i klubie fitness. Jeśli chcesz, możesz przygotować własną paczką chusteczek. Przezorny zawsze ubezpieczony.
  1. Uważaj na plecy. Regularny trening fizyczny wpływa nie tylko na skórę twarzy, ale i pleców. W efekcie nadmiernego pocenia się mogą (ale nie muszą) pojawić się na nich niedoskonałości. Dolegliwość ta dotyczy zazwyczaj osób, które wcześniej borykały się z trądzikiem. Gdy problem ten się nasila lub pojawia tuż po wyleczeniu trądziku, zgłoś się do dermatologa w celu uzyskania specjalnych leków i preparatów. Działaj także profilaktycznie. Po każdym treningu bierz prysznic, który pozwoli na szybkie wyeliminowanie zanieczyszczeń z powierzchni skóry. Podstawą jest również zmiana bluzki czy topu po każdym treningu.
  2. Związuj włosy. Rzadkim widokiem, ale wciąż jeszcze się pojawiającym jest ćwiczenie z rozpuszczonymi włosami. Zwłaszcza jeżeli są długie – jest to po prostu niewygodne. Każdy ruch sprawia, że pasma włosów ”latają” wokół nas, zwyczajnie przeszkadzając. Dodatkowo zwiększają podatność skóry na pojawienie się zanieczyszczeń. Wysoki kucyk lub kok zdecydowanie lepiej prezentują się ze sportowym strojem, niż rozpuszczone włosy, które podczas prawdziwego treningu nigdy nie będą wyglądać estetycznie.

 

Patrycja G.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ